Conversie Cockpit

Conversie Cockpit
vrijdag 3 november 2017 - Het meten van conversie is niet onmogelijk, maar juist super simpel met onze conversie cockpit! Lees meer via

Voor elke inspanning die je doet omtrent je website of webshop hoop je op een zo hoog mogelijke conversie. Deze conversie kan een bestelling zijn, een ingevuld contactformulier of een offerte aanvraag. Dat hangt helemaal af van het doel wat je hebt met jouw website. Wij hebben meetbaar gemaakt welke inspanning leidt tot de hoogste conversie. Lees hieronder hoe!

Conversie, wat is het?
Conversie is volgens de Dikke van Dale een omzetting of een omwisseling. Wij noemen het ''in de roos gooien'' of ''raak schieten''. Kortom, je doet een bepaalde inspanning en deze inspanning wil je omzetten in een resultaat. In de praktijk is dit bijvoorbeeld dat je een Facebookcampagne opstart, waarbij je hoopt dat er meer offerte aanvragen komen voor jouw dienst. Lukt dit? Dan ben je super tevreden, maar lukt dit niet wil je ook graag weten waar dit aan ligt. Wij hebben hier wat op verzonnen.

De conversie module
De conversie module meet het aantal conversies per marketinginspanning die verricht is. Deze conversie wordt dus gemeten. Voor deze metingen moet er inzicht verkregen worden in het gedrag van mensen op de website of webshop. Heb jij zojuist een Facebookpost gedaan met daarin een aanbieding van T-Shirt van merk A en aan de hand van deze Facebookpost worden 20 T-Shirts van merk A verkocht, kan je hieruit opmaken dat het door deze Facebookpost komt. Door de koppeling tussen onze communicatie cockpit en de conversie module weten wij dit 100% zeker. Hierdoor kunnen wij zelfs de omzet meten die met een bepaalde marketingcampagne wordt behaald. 

Meten, interpreten en weer verbeteren....
Uiteindelijk werken bepaalde inspanningen beter dan andere inspanningen, maar waarom zal je dan de minder presterende inspanningen nog blijven gebruiken? Nou, omdat wij je de mogelijkheid geven om deze minder presterende inspanningen te interpreteren. Waarom doet deze inspanning het minder? Waar verschilt deze uiting t.o.v. de wel goed presterende uiting? Het interpreteren van de gegeven cijfers is een goede opmaat naar een verbeterde marketingstrategie, waarbij je uiteindelijk ook de minder presterende inspanningen succesvol kunt maken. 

De kosten op laten wegen tegen de baten.
Uiteindelijk is het dus mogelijk, door met een goed analytisch oog te kijken, de kosten terug te dringen en de baten te laten oplopen. Het gebruik van de conversie module is daarbij wel een must, aangezien je eerst inzicht moet krijgen in de inspanningen, alvorens deze verbeterd kunnen worden. 

De Kracht van Synergie
De Kracht van Synergie is ingesteld op mensen die sprong voorwaarts willen doen op het internet. Door de koppeling tussen de communicatie cockpit en de conversie module kan men op marketing niveau een steeds beter werkende campagne lanceren. Deze campagnes kunnen bol staan van landingspagina's, social media posts en Google Pagina's. Deze marketinginstrumenten zijn allemaal gekoppeld in een nieuw revolutionair systeem: ''De Kracht van Synergie''. 

Meer weten over de Kracht van Synergie en onze meegeleverde modules? Neem dan eens contact met ons op via info@intermix.nl of bel ons op via  0184 433 017

Reageren?





< Terug naar het overzicht