Actiemarketing: ook iets voor jou?

Bij Intermix hebben we inmiddels ruime ervaring op het gebied van actiemarketing. Vaak bereiken onze klanten daar opmerkelijke goede resultaten mee. Belangrijk om te weten is dat we onder actiemarketing het volgende verstaan: het beïnvloeden van het kortetermijngedrag van de gekozen doelgroepen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het genereren van meer bezoekers naar jouw website of winkel. Of het opvragen van een brochure en het inschrijven voor een nieuwsbrief. Een ander voorbeeld is een prijzenactie om zodoende een database met bruikbare adressen op te bouwen.

Een misverstand trouwens dat we nogal eens horen is dat er altijd een website of webshop zou moeten zijn voordat jij ook aan actiemarketing kunt doen. Dat is echt niet altijd nodig!

Enkele van de vele actiemarketingprojecten die we hebben uitgevoerd zijn:

  1. Wincodes voor bijvoorbeeld Hyundai
  2. Puntenshop voor bijvoorbeeld Aditech
  3. Productvouchers voor bijvoorbeeld Tefal
  4. Ordervouchers voor diverse webshops

Hieronder meer over de actie met ordervouchers die we voor diverse webshops hebben uitgevoerd. Het zal je duidelijk worden dat er vrij veel valkuilen zijn waar Intermix je voor kan behoeden vanwege onze ervaring met deze acties.

 

Actiemarketing met ordervouchers
Is het bij actiemarketing met productvouchers zo dat er per product kortingsmogelijkheden worden ingebouwd in de webshop, bij ordervouchers wordt de korting gegeven als percentage van het bedrag in de winkelwagen of als een vast bedrag.

Overwegingen voor de kortingscodes zijn:

  • Hoe wordt de code opgebouwd? Denk aan de combinatie van letters en cijfers alsmede het aantal tekens
  • Hoe kan de code automatisch gegenereerd worden?
  • Is het een procentuele korting of een vast bedrag?
  • Is de kortingscode eenmalig of vaker bruikbaar?
  • Het moet mogelijk zijn om de campagne en/of codes een geldigheidsperiode mee te geven

De code kan in de winkelmand ingevuld worden waarna de korting getoond wordt als orderregel met de gebruikte code erin vermeld. Ook wordt de juiste melding getoond als de code al gebruikt is of niet meer geldig is.

Intermix heeft ook een totaaloverzicht met alle geclaimde codes ingebouwd. Zo krijg je heel snel een inzicht in het succes van de actie.

Wil je meer weten over de diverse mogelijkheden op het gebied van actiemarketing of ordervouchers in het bijzonder? Of heb je zelf een idee en wil je weten of dat technisch haalbaar is? Neem dan eens contact met ons op via info@intermix.nl of bel ons op via  0184 433 017. Dan kunnen we de mogelijkheden uitgebreid bespreken.