Actiemarketing: ook iets voor jou?

Bij Intermix hebben we inmiddels ruime ervaring op het gebied van actiemarketing. Vaak bereiken onze klanten daar opmerkelijke goede resultaten mee. Belangrijk om te weten is dat we onder actiemarketing het volgende verstaan: het beïnvloeden van het kortetermijngedrag van de gekozen doelgroepen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het genereren van meer bezoekers naar jouw website of winkel. Of het opvragen van een brochure en het inschrijven voor een nieuwsbrief. Een ander voorbeeld is een prijzenactie om zodoende een database met bruikbare adressen op te bouwen.

Een misverstand trouwens dat we nogal eens horen is dat er altijd een website of webshop zou moeten zijn voordat jij ook aan actiemarketing kunt doen. Dat is echt niet altijd nodig!

Enkele van de vele actiemarketingprojecten die we hebben uitgevoerd zijn:

  1. Wincodes voor bijvoorbeeld Hyundai
  2. Puntenshop voor bijvoorbeeld Aditech
  3. Productvouchers voor bijvoorbeeld Tefal
  4. Ordervouchers voor diverse webshops

Hieronder meer over de actie met productvouchers die we voor Tefal hebben uitgevoerd. Het zal je duidelijk worden dat er vrij veel valkuilen zijn waar Intermix je voor kan behoeden vanwege onze ervaring met deze acties.

Productvouchers voor Tefal

Deze actie is uitgevoerd als uitbreiding op de bestaande webshop van Tefal waar je diverse keuken- en huishoudelijke apparatuur kunt verkrijgen. De insteek van de actie was dat een consument 1 of meer codes kon inwisselen voor korting op de artikelen.

Overwegingen voor de kortingscodes waren:

  • Hoe wordt de code opgebouwd? Denk aan de combinatie van letters en cijfers alsmede het aantal tekens
  • Hoe kan de code automatisch gegenereerd worden?
  • Hoeveel codes mogen er per product ingeleverd worden?
  • Hoeveel korting krijgt de klant per ingeleverde code?

 

Voor Tefal is het volgende bestelproces gebouwd als aanvulling op de bestaande mogelijkheden:

  1. Tijdens het bestelproces kan één of meer artikelen in de winkelwagen gestopt worden
  2. Wanneer de bezoeker bij het juiste product komt, dan kan deze hier één of meer kortingscodes invoeren. Dit is afhankelijk van het product en de campagne
  3. Vervolgens ontstaat een aantal invoervakken waar de bezoeker deze codes kan invoeren. Bij een volgende stap worden deze codes geverifieerd op correctheid. De klant kan de nieuwe prijs laten berekenen alvorens deze in de winkelmand te zetten
  4. De korting wordt getoond in het winkelwagenoverzicht

De resultaten van deze actie waren zeer positief en daarom is de actie nog een aantal maal herhaald.

Wil je meer weten over de diverse mogelijkheden op het gebied van actiemarketing of productvouchers in het bijzonder? Of heb je zelf een idee en wil je weten of dat technisch haalbaar is? Neem dan eens contact met ons op via info@intermix.nl of bel ons op via  0184 433 017. Dan kunnen we de mogelijkheden uitgebreid bespreken.