Actiemarketing: ook iets voor jou?

Bij Intermix hebben we inmiddels ruime ervaring op het gebied van actiemarketing. Vaak bereiken onze klanten daar opmerkelijke goede resultaten mee. Belangrijk om te weten is dat we onder actiemarketing het volgende verstaan: het beïnvloeden van het kortetermijngedrag van de gekozen doelgroepen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het genereren van meer bezoekers naar jouw website of winkel. Of het opvragen van een brochure en het inschrijven voor een nieuwsbrief. Een ander voorbeeld is een prijzenactie om zodoende een database met bruikbare adressen op te bouwen.

Een misverstand trouwens dat we nogal eens horen is dat er altijd een website of webshop zou moeten zijn voordat jij ook aan actiemarketing kunt doen. Dat is echt niet altijd nodig!

Enkele van de vele actiemarketingprojecten die we hebben uitgevoerd zijn:

  1. Wincodes voor bijvoorbeeld Hyundai
  2. Puntenshop voor bijvoorbeeld Aditech
  3. Product vouchers voor bijvoorbeeld Tefal
  4. Order vouchers voor diverse webshops

Hieronder meer over de puntenshopactie die we voor Aditech, een uitzendbureau in techniek, hebben uitgevoerd. Daar hebben we een bijzondere webshop voor gebouwd. Het zal je duidelijk worden dat er vrij veel valkuilen zijn waar Intermix je voor kan behoeden vanwege onze ervaring met deze acties.

De puntenshop
Aditech wilde haar medewerkers de mogelijkheid bieden om company kleding te bestellen in een eigen webshop. In die webshop kan – eventueel gedeeltelijk – met punten betaald worden. De gedachte was en is dat hoe langer de medewerkers betrokken zijn bij Aditech, hoe meer punten zij krijgen toebedeeld. Het aantal punten moest ook met de hand te wijzigen zijn. Verder moest het mogelijk zijn om een XML-bestand te importeren vanuit de administratie van Aditech naar de webshop waarmee het puntenaantal geüpdatet kan worden. Vanzelfsprekend moet het systeem het juiste saldo punten bijhouden; ook na bijboeking en afboeking.

Andere aandachtspunten voor de punten
Intermix heeft de volgende zaken ingebouwd in deze webshop:

  • De punten worden automatisch tot het maximum ingeleverd in de winkelwagen bij aankoop van company kleding
  • De punten hebben een bepaalde ‘koers’
  • Aan de hand van de koers wordt bepaald hoeveel korting op het verschuldigde bedrag wordt gegeven
  • Mochten de punten niet toereikend zijn dan kan er met iDeal bijbetaald worden
  • De iDealfunctie kan echter ook uitgezet worden. In dat geval bestaat de mogelijkheid om een negatief saldo punten toe te staan. De hoogte van dit toegestane negatieve saldo kan door de beheerder van de webshop ingevoerd worden
  • Als er nog punten over zijn dan blijft dit tegoed in stand

Je kunt je voorstellen dat het op de juiste manier bijhouden van de punten met alle flexibele mogelijkheden die we ingebouwd hebben voor Aditech, het nodige denkwerk hebben gekost. Maar het resultaat is er dan ook naar. Aditech is blij met de extra mogelijkheden om voor ‘trouwe medewerkers’ wat extra’s te kunnen doen.

Wil je meer weten over de diverse mogelijkheden op het gebied van actiemarketing of voor deze puntenshop in het bijzonder? Of heb je zelf een idee en wil je weten of dat technisch haalbaar is? Neem dan eens contact met ons op via info@intermix.nl of bel ons op via  0184 433 017. Dan kunnen we de mogelijkheden uitgebreid bespreken.