Actiemarketing: ook iets voor jou?

Bij Intermix hebben we inmiddels ruime ervaring op het gebied van actiemarketing. Vaak bereiken onze klanten daar opmerkelijke goede resultaten mee. Belangrijk om te weten is dat we onder actiemarketing het volgende verstaan: het beïnvloeden van het kortetermijngedrag van de gekozen doelgroepen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het genereren van meer bezoekers naar jouw website of winkel. Of het opvragen van een brochure en het inschrijven voor een nieuwsbrief. Een ander voorbeeld is een prijzenactie om zodoende een database met bruikbare adressen op te bouwen.

Een misverstand dat we trouwens nogal eens horen is dat er altijd een website of webshop zou moeten zijn voordat je ook aan actiemarketing kunt doen. Dat is echt niet altijd nodig!

Enkele van de vele actiemarketingprojecten die we hebben uitgevoerd zijn:

  1. Wincodes voor bijvoorbeeld Hyundai
  2. Puntenshop voor bijvoorbeeld Aditech
  3. Product vouchers voor bijvoorbeeld Tefal
  4. Order vouchers voor diverse webshops

Hieronder meer over de wincodesactie die we voor Hyundai hebben uitgevoerd. Het zal je duidelijk worden dat er vrij veel valkuilen zijn waar Intermix je voor kan behoeden vanwege onze ervaring met deze acties.

De wincodesactie voor Hyundai

Het doel van Hyundai met deze actie was om mensen naar de showroom te laten komen. De motivatie van de bezoekers om dat te doen, was dat er een prijs gewonnen kon worden met een unieke code die de bezoeker heeft gekregen.

Een persoon met een code kon zich aanmelden bij de balie of medewerker. Deze voerde dan samen met deze persoon de code in het systeem in. Het systeem zocht de code op in de codetabel en de daarbij behorende prijs. Tijdens het zoeken werd een spannend tussenscherm getoond waardoor de klant even in spanning gehouden werd.

Vervolgens werd een mooie geanimeerde afbeelding getoond die behoorde bij de prijs die de bezoeker had gewonnen. Weer enkele seconden later verscheen er een pop-up, waarin de winnaar zijn gegevens kon invoeren om zijn prijs te kunnen incasseren. Die NAW-gegevens werden opgeslagen in de database.

Per vestiging moesten er verscheidene campagnes aangemaakt kunnen worden. Per campagne moesten er ook verschillende prijzen - zoals het winnen van een auto of een jaar gratis je auto laten wassen - aangemaakt kunnen worden. Voor alle prijzen werd een eigen unieke code gegenereerd.

Het genereren van de codes
Een belangrijk aandachtspunt bij deze actie was het genereren van de codes. Natuurlijk moesten aan bepaalde codes bepaalde prijzen gekoppeld worden. En ook mochten er geen dubbele codes gegenereerd worden.

Voor deze actie is de mogelijkheid ingebouwd om 10-cijferige of 13-cijferige codes te gebruiken. Bovendien kon er ook bepaald worden of er nog een pre-code voor de codes toegevoegd werd, bijvoorbeeld "KERST2017-". Bij een 10-cijferige code zou het dan een code kunnen worden als "KERST-1234567890".

Intermix heeft het systeem zo geprogrammeerd dat deze codes ook geëxporteerd konden worden om deze fysiek af te drukken.

Hyundai was zeer tevreden met de resultaten. Hyundai kwam naar ons toe met de vraag of alles technisch mogelijk was. Door onze ervaring hebben we Hyundai kunnen behoeden voor een aantal valkuilen en door mee te denken over de uitvoering is het resultaat nog beter geworden.

Wil je meer weten over de diverse mogelijkheden op het gebied van actiemarketing voor jou? Of heb je zelf een idee en wil je weten of dat technisch haalbaar is? Neem dan eens contact met ons op via info@intermix.nl of bel ons op via  0184 433 017. Dan kunnen we de mogelijkheden uitgebreid bespreken.