Festool en IJzersterk tool

Festool probeert d.m.v. onze IJzersterk tool de eindklant kennis te laten maken met de nieuwe accu schuurmachines. Dit hebben ze gedaan door berichten op LinkedIn, Twitter en Facebook. Dit bericht is doorgezet aan verschillende vakhandels, welke deze allemaal hebben kunnen plaatsen op hun social mediakanalen. De social media uiting wordt gemaakt in de huisstijl van de vakhandel incl. de koppeling naar de website en de contactgegevens. Festool maakt hierdoor gebruik van de volgers van de sociale netwerken van deze vakhandels, waardoor het bereik van de actie zichtbaar vergroot wordt.

De berichten op de social mediakanalen van de vakhandels zijn gekoppeld aan een en dezelfde landingspagina. Op deze landingspagina zijn de voordelen van de nieuwe producten zichtbaar gemaakt d.m.v. onder andere een product video.

Inmiddels is deze actie gezien door 11.700 mensen. Een groot deel hiervan heeft doorgeklikt naar de landingspagina, waar ze beter kennis hebben kunnen maken met het product. Deze statistieken zijn allemaal duidelijk weergegeven in de persoonlijke online omgeving van de leverancier. De leverancier kan in deze persoonlijke omgeving wel gebruik maken van de social media kanalen van de vakhandels, maar heeft geen inzicht in de mailadressen etc. Zo kan de leverancier nooit het netwerk van de vakhandel, als het ware, (afpakken).

De conversie is simpel te meten via de IJzersterk tool. Ook is er een duidelijk overzicht zichtbaar van de aangesloten vakhandels en het bereik van deze vakhandels op social media.