De kracht van herhaling

“Maar dat heb ik je gisteren toch verteld?” of “Dat is vorige week gemaild!” of “Dat staat in de notulen van vorige maand!”. Zo maar drie voorbeelden van communicatie waarbij de zender denkt dat de boodschap overkomt maar blijkt dat het toch niet goed overgekomen is bij de ontvanger van die boodschap.

Bij IJzersterk weten we dat dit uitermate frustrerend kan zijn voor de zender van de boodschap. Hij/zij doet immers zijn uiterste best om een leuk informatief stuk te schrijven en dan blijkt dat het niet in 1 keer goed overkomt. De oplossing is echter makkelijk. Herhalen, herhalen, herhalen.

Het is in het huidige medialandschap niet meer voldoende om alleen een leuk stuk te schrijven. Je bent dan gewoon nog niet helemaal klaar. Door de veelheid aan social media, websites, televisie, mail en andere communicatiemogelijkheden moet je de lezer wel een goede kans geven om jouw stuk te kunnen lezen. En dat bereik je door de boodschap via diverse kanalen te verspreiden en door dit op verschillende dagen en tijdstippen te doen. Ook kun je jouw boodschap op verschillende manieren verwoorden. Sommige mensen denken en voelen nu eenmaal anders dan jij en ook die wil je bereiken.

Aan Benjamin Franklin wordt wel de volgende quote toegeschreven: “Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn.” En zo denken wij bij IJzersterk er ook over. Wij doen er alles aan om de lezer bij jouw boodschap betrokken te krijgen. Dat kan bijvoorbeeld door een opvallende afbeelding of een pakkende titel te gebruiken. Zo krijg je de lezers betrokken/involved en daarna is het een kwestie van herhalen, herhalen, herhalen.

Meer weten?
Wil je weten hoe we jouw boodschap duidelijk kunnen laten overkomen bij de (potentiële) klant?
Neem dan eens contact met ons op via support@intermix.nl of bel ons op via  0184 433 017. Dan kunnen we de mogelijkheden uitgebreid bespreken.