PROBIN EN IJZERSTERK!

IJzersterk is een stukje verticale branchesoftware wat zorgt voor marketingkracht bij zowel de leverancier als de vakhandel. Een veelvoorkomend probleem bij de vakhandels is het gebrek aan tijd en de capaciteit om krachtige marketinguitingen te maken. Daarentegen is deze capaciteit en tijd wel aanwezig bij de leverancier, maar deze heeft moeite om de eindklant te bereiken. Het bereiken van de eindklant is juist het specialisme van de vakhandels. Met IJzersterk slaan vakhandel en leverancier de handen ineen, waardoor er steeds krachtigere marketinguitingen ontstaan.

Een mooi voorbeeld hiervan is de samenwerking van verschillende leveranciers met 18 Probin-vestigingen. Het probleem van Probin is, net zoals bij vele vakhandels, dat er veel producten worden verkocht. Van al deze producten heeft Probin niet allemaal foto’s of teksten. Deze moet gecreëerd worden, maar daar is niet altijd de tijd en de capaciteit voor.

IJzersterk is een online omgeving, waarvan de leverancier en de vakhandel beide een aparte inlog hebben. De leveranciers die samenwerken met Probin zijn bijvoorbeeld Makita, Festool en Altrex. Kortom, leveranciers die zo goed als aan elke vakhandel leveren. Hierdoor is deze tool ook voor elke vakhandel interessant. De leverancier zet in bovengenoemde online omgeving marketinguitingen klaar en deze worden door IJzersterk automatisch omgevormd naar de huisstijl van de vakhandel, in dit geval dus Probin.

Probin krijgt op dit moment volledige marketingcampagnes in hun huisstijl doorgezet van verschillende leveranciers. Hierdoor worden de Facebookpagina’s, LinekdIn pagina’s, Twitterpagina’s en mailings van Probin op een professionele manier vormgegeven, waardoor de kans groot is dat Probin meer producten af zal gaan zetten. Daarnaast kunnen er door de leverancier ook landingspagina’s aangemaakt worden voor op de websites van de vakhandels. Dit zijn allemaal voordelen voor de vakhandel, aangezien hierdoor de omzet zal gaan stijgen zonder hele grote extra inspanningen.

Op dit moment maken Probin vestigingen door het hele land gebruik van IJzersterk, waardoor het bereik van Probin een stuk groter wordt en daarmee de merknaam een stuk sterker. De leverancier bereikt een groter publiek, met voornamelijk eindklanten, met zijn marketinguitingen. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat de leverancier meer omzet genereerd, maar misschien wel even belangrijk is dat de vakhandel mooie, krachtige marketinguitingen heeft.