Maatwerk als visie

Intermix heeft de visie dat een ondernemer de vrijheid van ondernemerschap moet hebben. Creativiteit en architectuur moet prevaleren boven techniek. Het kunnen werken met 30% minder arbeidskracht en het slimmer en geautomatiseerd kunnen inkopen maakt een bedrijf simpelweg veel competitiever.

Vanaf het begin is Intermix een maatwerkleverancier en heeft inmiddels vele bedrijfsprocessen geautomatiseerd. Dit heeft echt heel veel gebracht bij deze bedrijven. Niet alleen zijn de kosten sterk gedaald door efficienticering, maar ook kan aan de hand van rapportages en statistieken veel beter een koers bepaald worden.
 

 

 

 

 

Een bedrijf moet baas zijn over zijn eigen koers en zich niet laten vangen in een curslijf der techniek. Standaard pakketten zijn aantrekkelijk vanwege de vele opties en de relatief lage kosten, maar de keerzijde van de medaille is het plafond. Hiermee gooi je het belangrijkste element te grabbel; "creativiteit".

De keuze voor een oplossing is niet te vergelijken met een keuze voor een boekhoudpakket, voor een telefooncentrale of welke PC's er aangeschaft worden. Het is de koers van een bedrijf waar het over gaat.

De keuze is direct van invloed hoe het bedrijf er over 2 jaar voor staat en hoe wensbaar en flexibel deze weer kan inspringen op het landschap van de toekomst.  

Voorbeeld

Wim Pel Productions B.V.

Wim Pel Productions B.V. is een audio postproduction studio gespecialiseerd in nasynchronisatie (film, tv en games) voice-overs (docu en commercials) en audionabewerking (mixage, sounddesign en foley).

Iedere serie kent episodes, rollen, acteurs en inzetjes. Wpp heeft als taak een complexe puzzel op te lossen waarin 13 studio`s, vertalers, acteur, regisseurs en technici op de juiste momenten bij elkaar komen om deadlines te halen.

Intermix heeft de eer gehad om deze volledige automatisering te mogen uitrollen, waardoor WPP inmiddels meer dan tien jaar al meer dan 30% efficiënter kan werken. De rust en overzichtelijkheid zijn allesbepalend.

Intermix heeft het voorrecht om voor Makita Nederland de volledige automatisering te verzorgen. Dit zijn heel veel processen. Het geautomatiseerd genereren van de papieren catalogus is hier één van.

De databases waarin alle productinformatie staat, wordt gebruikt voor vele doeleinden. Naast de website/webshop, productschapkaartjes, leaflets, actiemarketing, wordt er bijvoorbeeld ook een papieren catalogus gegenereerd. Makita bepaalt hierbij de templates en de structuur, maar het systeem genereert een compleet certified PDF, die één op één naar de drukker kan.
Deze efficiëntieslag bespaart Makita ieder jaar maanden FTE.

Door enthousiasme, zijn er naast Nederland inmiddels 30 landen in Europa waar Intermix haar Makita customized systemen uitrolt.

 

Ook heeft Intermix mogen meewerken aan de succesverhalen van winkeliers. Één daarvan is meerdanlicht.

Door een goede strategie en de modulen van Intermix heeft het bedrijf Meerdanlicht binnen enkele jaren haar omzet vertwintigvoudigd. Een combinatie van noeste arbeid en de juiste tools.
Groei is goed, maar het moet ook beheersbaar blijven. Intermix heeft hierbij geholpen aan een verdere logistieke en inkoop automatisering. Het systeem genereert zelf inkoop advies, welke met een druk op de knop kan worden aangevraagd bij de leveranciers. En bij binnenkomst goederen, herkent de medewerker aan het geluid of het voorraad artikelen zijn, of cross docking.

Een maatpak dat naadloos is afgestemd op de werkwijze en de meerdere online-winkels van Meerdanlicht.nl

 

Helaas komt het in Nederland nog regelmatig voor, dat er asbest voorkomt in een gebouw. Om dit te verwijderen dient er eerst een asbestinventarisering plaats te vinden. Dit is aan vele regels en bepalingen gebonden. Ook dienen bepaalde gegevens van zo'n inventarisatie gekoppeld te worden aan een centrale landelijk systeem.

In deze automatisering heeft Intermix de volledige flow ingericht, waarbij binnen een project, bevindingen, monsters, rapportages en een actieplan kan worden beheerd.

 

Één van de meest vooruitstrevende relatiegeschenkenbureau's in Nederland is BeGlobal Promotions.
Er zijn 2 soorten bedrijven binnen de branche; volledig internet en persoonlijke benadering. BeGlobal gelooft in menselijk contact en de dienst om mee te denken in de keuze.

Alles daaromheen, vanaf de interesse, de lead, de opvolging, de monsters, de order en de actiepunten, is volledig geautomatiseerd. Op die manier balanceer je tussen de kracht van menselijk contact en automatisering.